Även fast min näsa är dunder täppt och ögonen kliar så ÄLSKAR jag våren/sommaren och denna vecka har nästan alla träd och buskar slagit ut här hemma av det alldeles fina vädret vi har.

I onsdags var jag och två tjejkompisar uppe vid Hultasjön med våra hundar. Ella och Rocky leker så jätte bra ihop men lille Elvis han är så liten så han får vänta ett par månader innan han kan vara med i deras "våldsamma" lekar *ler*. Ella gick ner till vattnet och kände på det medans Rocky "dök" i vattnet för att hämta de pinnar och kottar vi kastat i för att Ella skulle gå i lite mer. De lekte i alla fall från kvart över två till halv fem så hon somnade ganska snabbt när vi åkte där ifrån "problemet" var ju bara att vi skulle på agility träning kl. sex. Hon var super duktig men när klockan började närma sig åtta då vart hon så trött att hon bara ville vila/sova och äta skinkost, klockan var då kvart i åtta och vi bestämde oss för att åka hem. Hon somnade nästan direkt hon fick hoppa in i bilen och sov därefter nästan hela kvällen här hemma.
Kom på dagen efter att jag och mina tjejkompisar är födda 87,88,89 och våra hundar är födda 07,08,09 och vi har dom exakt i den "ordningen" också tihi ^^

Idag bytte jag min tid på jobbet så att jag kunde vara hemma med Jonas och Ella, så vi åkte upp till Hultasjön idag med, Sanna och hennes hund Elvis följde med + ett par kompisar till och det vart riktigt trevligt, synd bara att det blåste så pass mycket, men fint väder det hade vi i alla fall! När vi kom hem så åt jag upp ostbågarna jag hade kvar sen igår kväll och kollade på ett par avsnitt från SATC (Sex and the city) älskar verkligen den serien åh bra den är!
Men efter en liten stund blev jag så pass trött att jag höll på att somna så jag gick ut och lade mig i soffan (dumt gjort kanske eftersom att jag redan låg i sängen innan jag höll på att somna) jag vaknade efter en timme igen och då låg Jonas och kollade på en film inne i sovrummet så jag gick dit och myste ner mig med en snickerskaka jag hittade vid sängkanten.. ja Jonas hade hämtat den innan han la sig där alltså.. hur som helst så somnade han och sov i ca en kvart innan Ella fick ett ryck och började skälla så att han vaknade. Därefter hade jag inget att göra så jag beslöt mig för att koppla in mitt Wii igen så jag lekte där i hela 25 min med Wii-fit så gött med träningsvärk kommer jag att ha imorgon.

Jag har haft så torra läppar i snart tre dagar nu så jag kände att nu var det verkligen dags att köpa ett nytt lypsyl, så vi åkte in till Nödinge och där köpte vi; mjölk, lypsyl, toffsar och hårfärg! Kände att jag var väldigt trött på att ha det jobbiga blonda kvar i håret som aldrig försvinner så jag köpte en fin brun hårfärg och ser ut som gamla mig igen.. fast med kortare hår då. Jonas blev då också väldigt sugen när jag kläckte ur mig att jag ville färga mitt hår så han köpte en färg han också. Det blev svart för hans del. När vi väl betalat så blev jag tok hungrig och med Mc Donalds bara ett par meter ifrån affären så blev det tre cheeseburgare som slank ner i magen. Jag gick förresten in och beställde för ovanlighetens skull och lång tid tog det. Vet inte om det är för att jag jobbar på en "resturang" där det är dygnet runt öppet och full fart hela tiden eller om dom verkligen är så grymt sega som de är därinne på donken i Nödinge. Det stod i varje fall ingen personal i kassan när jag kom in och ingen verkade bry sig om att lilla jag stod där och väntade otåligt. Innan mig var det en medelålderskvinna som stod och väntade vid sidan om så jag frågade om hon hade fått någon hjälp och jodå det hade hon "men det var för en liten stund sen sa hon" Då blev jag lite irriterad och sa att de kanske inte har "två minutersregeln" på den här resturangen högt och tydligt så att de skulle fatta vinken (personalen alltså). När tjejen väl kom fram till kassan så hälsade hon inte (kan vart för att jag sa tre cheese tack!) men ändå, de SKA ALLTID hälsa gästen välkommen. Hon frågade i alla fall om jag skulle äta där eller om jag skulle ta med mig. - Ta med mig tack.. Och sedan kom min fråga - Ni söker inga medarbetare eller?!
- Njae jag vet inte riktigt men jag tror det..
- Vad bra då kan jag söka hit så ni slipper att va så jäkla sega här.. Sa jag och så gick jag med ett elakt flin på läpparna *skrattar ondskefullt* och det gjorde även Jonas också när han fick veta vad jag sagt till henne.

Är nu faktiskt väldigt sugen att byta till Nödinges Mc donalds och sätta lite fart på dom + att jag får väldigt nära att gå/cykla till jobbet och att Fidde slipper att sitta "barnvakt" åt Ellan. 

Jaja nu ska jag lägga mig för imorn jobbar jag igen 11-20 och då måste jag vara utvilad.

Natti natti

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Emma

jo de går snabbt..nej kräckningar och illa mående har ej gått över, utan nästan blivit värre tycker jag! Nu åker jag till malorca :) du får ha de så bra:) kram

2009-05-03 @ 04:48:21
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0