Har idag haft mitt första Me & i party (barn och vuxenkläder) här hemma för ett par mammor och deras barn. Bjöd 28 stycken på facebook och två av mina grannar när vi var ute på gården, dock kom "bara" fyra stycken så vi var fem tillsammans med mig och det sjuka är att femton stycken inte ens svarade om dom skulle komma eller ej på evenegemanget som jag gjort där. Är inte arg på något sätt men är så grymt besviken!! Hur svårt är det att göra ett enkelt litet knapptryck där det står "Kommer/Kommer kanske/Avböj" vet att det var väldigt kort varsel detta party blev men allvarligt hur svårt är det att bara klicka att man kommer eller ej?! Hur som helst hade vi det väldigt trevligt och vi köpt massa fina kläder, barnen lekte och hade kul och fikat blev helt okej.

Skrev ju för ett par dagar sedan om vår late vaktmästare som sopade upp gruset runt gårdarna här och igår så hände det äntligen! Gruset försvann så nu känns det verkligen som att våren är på väg speciellt när solen lyser och himlen är helt klar blå. Så vi har tillbringat en stor del av dagarna ute i sandlådan och uppe i skogen.

Har även pratat med den idiotiska försäkringskassan också om mina pengar.. Ringde ju dit för två veckor sedan för att få reda på vad jag kommer att få i sjukskrivningspengar men då har inte dom fått in något från min arbetsgivare att jag inte jobbar/ är sjukskriven, så förklarade att jag är ju bara behovsanställd men hon som jag pratade med då sa att de va tvungna att skicka in papper om det. Så jag åkte dit pratade med chefen och han blir irriterad och sur och säger att jag är bara behovsanställd så de har ingen skyldighet att skicka in eller nåt sånt där och så sa han att det är FK som ska betala ut de pengarna och inte dem (det sista visste jag visserligen redan.)
Men så ringde jag i alla fall FK igår igen och kollade om de fått in något och de hade dem ju inte, så förklarade ännu en gång att jag var bara behovsanställd och hör och häpnad hon FÖRSTOD och jag fick hjälp för då kunde jag tydligen göra detta själv på FKs hemsida. Så under 21 minuter satt hon kvar i telefonen och berättade vad jag skulle göra, nu kommer jag ju inte få några pengar på ett tag och jag hoppas verkligen att de beviljar min sjukskrivningsansökan så jag i alla fall får pengar i april.

Måste även berätta att Novalee har börjat säga "tack så mycket" och det låter så underbart sött! Mitt hjärta smälter VARJE gång hon säger "Tass å micke" ♥
Min underbara lilla tjej håller på att bli så stor och det gör faktiskt lite ont i mitt lilla mamma hjärta att det går så fort, även fast det är super kul och helt fascinerande att se denna underbara unge utvecklas varje dag.

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Maria-Mamma till Natalie & Elin

Jag hade gärna kommit om jag hade haft mer pengar <3

2012-03-24 @ 23:06:21
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Carina

Håller tummar & tår på att du får dina pengar, inte alltid så lätt att ha med FK att göra - men i detta fallet är det nog din sk "arbetsgivare" som gjort fel..



sv: Jajamännsan, det blev grilla av igår - premiärgrillningen ler Och det smakade SOMMAR ❥



Kramis

2012-03-25 @ 08:53:01
URL: http://elladora.blogg.se/
Postat av: ettheltnyttliv - ung mamma till maja ♥

samma här! det värsta som finns är när man klart och tydligt kan se att det är plast.. men jag har flera stycken fejk här hemma och dom är superfina! =) har ni haft en bra helg?

2012-03-26 @ 12:49:07
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Petra-tvillingmamma

Det är faktiskt väldigt trist när man gör ett event och folk inte ens tar sig tiden till att svara.

Det är grymt dålig stil!!

2012-03-26 @ 22:14:51
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0