Insåg att jag inte skrivit någonting om julen och vad vi hade för oss så får väl berätta lite smått.

Julafton- På förmiddagen åkte vi hem till Jonas föräldrar på julfrukost där två av hans systrar åt också. Den ena fick dessutom reda på att hon skall bli faster igen och tappade helt bort sig i sin mening som hon var mitt uppe i, väldigt roligt! Sedan fick Novalee ett par julklappar och sedan pös vi vidare till min familj i Falköping. Vi åkte hem till min mormor i Kleva där det vankades mat och annat gott. Det var mycket kul och mysigt att träffa dem alla igen, blir ju tyvärr inte så ofta då vi bor en bit ifrån varandra men där fick de alla också veta att vi väntar tillökning, även dem blev jätte glada över nyheten och tyckte det var en bra julklapp. Efter maten såg vi på såklart på Kalle Anka men både jag och Jonas somnade så Novalee var med sin mormor och moster under tiden och ja tror inte hon hade något emot det heller. Tiden tickade snabbt vidare och runt fem snåret kom tomten och knackade på, Novalee vart lite blyg men tog ändå emot sina små klappar från honom, men någon kram det fick han minsann inte (trött var hon också för den delen så det kanske hade gått vem vet.) När klockan sedan blev sju började vi åka hemåt igen och oj vad jag saknade min familj! Var som vanligt väldigt tomt efter pappa och nu även efter morfar fanns det ett jobbigt hål i hjärtat. Den 19e december var det ju tio år sedan pappa gick bort så den dagen var jag inte speciellt rolig att umgås med på jobbet då jag bara grät hela tiden.. (ja inte riktigt hela tiden men.) på kvällen där så tände vi ett ljus för pappa i Novalees underbart fina "höstlykta" hon gjort på dagis och då kom det en extra tår till.
Nog om det trevlig jul hade vi i alla fall och nyår likaså, dock hade Novalee ögoninfektion mellan jul och nyår så det blev tyvärr inte något jobbande för mig då.

Förra veckan var vi uppe i Sälen hela familjen, vi bodde tillsammans med hans ena syster hennes två barn och hans föräldrar. Så i lördags kom vi hem och det var helt UNDERBART att få komma hem till sitt egna lugn igen, att få sova i sin EGNA säng, jösses vad jag sov gott den natten alltså!

Kan även berätta att vi vart på ultraljud och bebisen var lika envis som sin syster med att visa sin profil, fick då reda på att moderkakan ligger i bakvägg så därför har jag känt honom/henne sedan sex veckor tillbaka. Syns även på magen då h*n rör sig därinne och det är såååå mysigt och häftigt!! Jonas tycker bara det ser läskigt ut *fniss*.

Novalee har fått en växasäng av oss men har lite svårt att somna själv så vi får sitta hos henne tills hon somnar *peppar, peppar* så tar det ungefär fem minuter ibland upp till femton så sover hon sedan, ibland sover hon där hela natten och ibland inte, då kommer hon in till oss, klättrar över mamman och lägger sig sedan i mitten och somnar där så gott. Vi valde att köpa en sådan säng nu så hon kan vänja sig vid den tills hennes lilla syskon kommer så hon inte behöver känna att vi "tar" hennes säng (spjälsängen) och ger den till bebisen, hoppas ni förstod hur jag menad där men hon har hittills varit väldigt duktig tycker jag allt.

Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Anonym

Va mysigt med bebisen :)

Man förstod precis ba du menade ang sängen och de va ju jättebra ide. Va fina bilder i inlägget innan och vilken gran. Så himla fin! Kram

2012-01-17 @ 23:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0