Tji fick jag för att jag tyckte jag var bättre under torsdagen och även under fredagen men så vart Novalee och fick håret klippt hos sin faster och när vi gick därifrån fick jag jätte ont i högersidan av halsen. Det höll även i sig när vi kom hem och det gjorde även ont när jag pratade och åt. Somnade i soffan precis innan vi skulle lägga hjärtat så den biten fick Jonas sköta om. När jag vaknade en timma senare gick jag in och väckte honom, gjorde mig smörgåsar och varm choklad och satte mig i sängen och skakade av köld. Så snabbt ner under täcket och i med den varma chokladen gjorde mig hyfsat varm igen men hade riktigt ont i halsen så kunde knappt hosta. Vi somnade om sen vid halv tolv tiden och vid halv tre ungefär kom Novalee in till oss KLARVAKEN och ville leka. Där innan hade jag redan vaknat två, tre gånger av att jag andas med öppen mun och är super torr i halsen, tar nässpray och somnar om och så fortsätter natten med snytningar, torr hals och nässpray + hög kudde (slutade med att jag satt upp och sov.) När Novalee vaknade för andra gången så var klockan sju och jag hade precis kunnat andas ordentligt genom ena näsborren så Jonas gick upp med henne så jag fick sova lite till.

Under dagen har vi i all fall gått ut en stund för att leka med Eleonor och Loke. Ingen av barnen ville gå in så jag och Novalee var ute en halvtimme till fast på vår gård istället och gjorde en snögubbe som pappa Jonas kom ut och hjälpte till med efter en liten stund, snögubben har förvisso inget ansikte och har hundbajs mitt på kroppen och det är INTE från Ella kan jag lova, verkligen avskyr när folk inte plockar upp efter sina hundar (plockar visserligen inte upp när vi är i skogen, men där förmultnar det väl ändå lite fortare?)

Just nu sitter Novalee i badet och leker för fullt (jag har koll på henne då hon sitter knappa fem meter ifrån mig med öppen dörr och jag ser henne hela tiden), Jonas spelar tv-spel och ja jag sitter ju här och kan knappt prata eller svälja längre. Hoppas denna skit försvinner snart för jag har inte tid att vara förkyld längre!




Hoppas er helg är lite bättre än min i alla fall.
Kram*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0