Har i tre dagar i rad nu varit ute och gått från en halvtimme till en och en halv timme med Sannah hennes vov Malva, Novalee och Ella. Känns grymt jobbigt i ryggen efteråt men så skönt det är att komma ut och speciellt i detta fina underbara väder vi har haft dessa dagar med. Vi har i alla fall passat på att träna våra vovvar lite och för Sannah går det ju lite lättare för hon har varken en vagn att putta på eller en mage som tar emot titt som tätt, men det går bra ändå. Novalee har ju somnat varje dag också och det känns skönt att hennes sovrutiner börjar bli som vanligt nu igen efter alla febertoppar och öroninflammationen förstört det för henne/oss, nu är hon på bättringsvägen och har inte haft feber sen i måndags morse.

Är så lycklig över dagarnas promenader också att Ella inte gjort några utfall mot mig eller någon annan heller. När Novalee låg i magen blev hon väldigt sur på andra hundar och jag blev lite skrajsen av mig men hon slutade ett tag med att skälla på dem tills Novalee kom. Då blev jag rädd på nytt att något skulle hända och det gjorde det flera gånger.. Hon gjorde aldrig någonting mot någon annan bara mot mig och det satte sina spår kan jag lova + ett synligt på mitt högra lår, hon bet mig alltså och många tyckte att vi skulle göra oss av med henne vilket vi inte ville (just för stunden då kanske när jag var väldigt arg på henne men.) Så efter de gångerna avskydde jag att möta andra hundar framför allt om de skällde för det var då hon verkligen blev ilsk. (Ska väl bara tillägga att hon aldrig attackerat någon annan hund eller människa utan hon har vänt om attacken mot mig istället och jag säger bara hellre det än att hon flyger på någon annan)Men efter en liten kurs hösten 2010 blev det lite bättre eftersom jag tränade med henne i stort sett varje dag, men så halkade vi tillbaka, jag blev lat och tog bara korta promenader och gjorde ingenting med henne, körde kanske lite inkallning någon gång uppe i skogen men det var inte mycket. Så var vi tillbaka på ruta ett igen, började använda hennes haltigrimma så hon inte skulle dra så mycket och jag skulle få bättre kontroll över henne.
Förra hösten 2011 så var vi på en kurs igen och nu gav jag mig verkligen attan på att hon skulle få slippa grimman så började ha en MASSA godis i fickan så vid varje hundmöte satte jag henne ner och gav henne godis. Detta funkade superduper bra och vi kör fortfarande med det fast nu har vi kommit så "långt" att nu kan vi gå förbi andra hundar med godis i handen utan att stanna och sätta sig ner. Men blir jag själv osäker så sätter jag henne ner i alla fall för då känner jag att jag har 100% kontroll över henne och jag kan blocka henne på ett annat sätt.

Så ni kan tänka er att jag vart glad idag när vi mött minst fyra hundar och hon inte gjorde någonting!!
Min duktiga duktiga vovve! Vi SKA bli ännu bättre det ska vi, det ska vi!!!

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Emma

fick en liten blödning , men ringde till gynakuten o hon sa att om de inte forsar så är de inget farligt.



Sen är de lite jobbigt att viss person på facebook håller på o säger att jag fuskat med p-piller o skickar sms till min sambo med dyligt. han bryr sig inte om vad de säger o dom har ju inte med det att göra för de första.



dom skrev jag tyckte bara du skulle få veta saningen? han vill ju ha barn så jag fattar inte vad dem frösöker göra:S Han vet redan saingen o ja har tagit p-piller men missat o de har han vetat sen ja börjat att ja glömt ibland.

2012-02-16 @ 06:40:39
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Emma

tobbe påstår med att han ska göra vasektom de kanske efter denna eller efter 3 barnet men ja hoppas inte han gör de!

2012-02-19 @ 12:00:12
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0