Gårdagen började väl egentligen inte allt för bra. Novalee kom upp klockan sex och jag blev faktiskt klar vaken och pigg men Jonas tog som sagt henne så jag fick sova en stund till. Gick själv upp igen klockan åtta och hoppade in i duschen med min lilla dotter. När jag höll på att skölja ur håret från shampoot så kändes det lite konstigt i huvudet men tänkte att det nog berodde på att jag inte ätit frukost så hoppade ur torkade mig, tog upp Novalee, torkade henne och gjorde i ordning frukost (Jonas hade redan ställt fram bröd och smör visserligen) men så kände jag fortfarande det där konstiga i huvudet och efter en liten stund insåg jag var det var, såg bara halva texter och halft av saker och ting så det var bara att lägga sig igen för jag hade ju fått början till migrän! Vid elva tiden gick jag i alla fall upp igen tog två panodil då det sprängde i huvudet, inte sån sprängade värk som man får när migränen väl bryter ut men nog för att man var hängig och trött resterande av dagen, la mig vid ett tiden igen i Novalees säng och somnade där med Ella bakom mig, där sov vi en timme och sedan var jag uppe tills jag la mig. Lekte lite med min lilla tjej och så gick vi ut så hon åtminstone fick lite frisk luft under dagen, sedan var det dags för rensning igen och denna gång var det en massa kort, cd skivor och papper. Vi är inte riktigt klara ännu men snart så! Tog i alla fall två till panodil under eftermiddagen/kvällens gång och det blev väl lite bättre, släppte ännu mer efter Novalee somnar och jag gick ut med granne utan både barn, man och hund. Skönt att få lite "egentid" att kunna få gå i sin egna takt liksom utan att man har en hund som drar i kopplet titt som tätt, en dotter som sackar efter och som vill se på i stort sett precis allt runt omkring (vår lilla dagdrömmare,) eller en man som inte alls tycker det är kul att vara utomhus och surar när han blir med tvingad. När jag väl kom in igen hade vi vart ute i över en timme och det kändes och känns i ryggen kan jag lova, men det är ju så skönt att få vara ute och röra på sig med! Satte mig i alla fall och kikade lite på datorn, åt en macka och sen slog jag och Jonas oss ner i soffan och såg ett avsnitt från Greys Anatomy och åt popcorn. Vädret under dagen där var ju inte det bästa direkt, mulet och rätt som det var världens skyfall från himlen av regn.

Idag är det ju en ny vecka igen och Novalee har varit på dagis. Jag och Ella gick ut med ena grannen och hennes hundar på promenad och sen stod vi och pratade en stund, gick in och plockade lite här hemma och så kom grannen igen och följde med och hämtade Novalee på dagis. Kan ju säga att det går ju inte snabbt när man ska dit/hem, stannar som sagt på vägen si så där hundra gånger eller något. Hon satte sig på huk och böjde sig förut och tittade och frågar:




-Å e de då?
-En mask, säger jag, kom nu.

Hon vinkar och säger hej då till masken hon sett på marken. Hon kommer fram och så frågar jag medan jag pekar:

- Novalee vad är det?
- En Kaffs! (en mask)

Hon är för söt med henens underbara små ord.
Ikväll är vi bjudna på födelsedagsmiddag hos Jonas äldsta syster, hans systerson fyller fjorton idag.
Och imorgon kommer min mamma hit på besök och kommer förmodligen att sova över här!
Imorgon blir det även "premiär" på dagis att vara utan blöja så får vi se hur det kommer att gå, är inte så jätte orolig faktisk för jag tycker verkligen hon är super duktig!! Ta bara igår då kissade hon på pottan två gånger varav en gång gick hon in i badrummet helt självmant och kissade, sen råkade det komma kiss i byxorna och bajs i trosorna men der är ju sånt som händer, hon kunde till och med vara ute i ca 20 min utan blöja på sig så jag tror nog att innan detta året är slut så använder inte hon inte blöja längre men ska inte ropa hej än, kan ju komma ett rejält bakslag vad vet jag.. vet bara att jag och Jonas är så stolta och glada över henne!


Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Petra-tvillingmamma

Usch och fy för migrän, aldrig haft men har förstått att det är fruktansvärt =(



Vad söt hon är! kaffs =) hehe

och duktig utan blöja! Klart ni ska vara stolta, jätte duktig tjej!



Usch ja saknaden blir inte direkt mindre heller, saknar dom bägge så fruktansvärt mycket.

2012-04-23 @ 21:36:29
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken söööt bild!! :))) Vad duktig hon är med pottan!!! :)

2012-04-23 @ 21:54:27
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: En chic mammas bekännelser

härliga bilder som alltid, allt bra idag ? :)

2012-04-25 @ 12:32:56
URL: http://frureinhold.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0