Igår under förmiddagen kom nog inte någon in på blogg.se, vet inte riktigt om de uppdaterade eller vad det var som krånglade men in kom varken jag eller flera andra jag känner.
Hur som helst så har jag och Novalee påskpysslat lite med att sätta fjädrar i påskris och vi har fått hem såna otroligt fina och söta påsksaker som hon gjort på dagis. Hade tänkt att pyssla lite när hon kommer hem sen igen och även när Jonas kommer hem. Dock verkar det som hon börjar bli förkyld, för så här mammig hon har vart den senaste veckan är sjukt, Jonas får inte ens röra henne överhuvudtaget och idag när jag lämnade henne på dagis klamrade hon sig fast så hårt att jag knappt fick bort henne och hon skrek "nej mamma", det gjorde så ont i mitt mamma hjärta att jag nästan vände mig om för att ta med mig henne hem igen. Tur att hon bara går tre timmar fram tills bebis kommer i alla fall.

Nu i påsk kommer vi bara att vara hemma, svärföräldrarna och Jonas äldsta syster med familj är uppe i Grebbestad och campar, hans andra systrar har andra planer så ja vi går väl kanske bort och kikar på påskbrasan (det är väl på lördag de brukar tända den va?) nu i eftermiddag hade vi tänkt att grilla men med detta väder så ser det inte så lovande ut, blir nog till att steka våra hamburgare och mysa inomhus i värmen istället.

Någon som förresten vet hur man lägger in flera bilder och gör till ett kollage i programet picasa? Fattar noll och med photoshop har jag bara den rövigt dåliga Cs3 och jag vill ha femman så man kan fatta lite.. jag tycker alltså att femman är mycket lättare än trean.

Vet inte om ni läst på text tv (kanske står på andra ställen nu också för den delen) om de två förskolelärarna som misshandlade och kränkte barn? Här har ni en länk till vad de gjorde i alla fall..
Fattar inte att de har fått jobba i tjugofem år tillsammans och förstört så många barns liv, tårarna brände bakom ögonlocken hela tiden och jag kan inte få detta ur min skallem tycker så fruktansvärt synd om alla de inblandade.

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Carina ~ P h ♥ t o g r a p h y & d o g t a i l s

Använd programmet "photoscape" istället :)



Du hittar det här:



http://www.programvara.org/Photoscape/



Kramis!

2012-04-05 @ 12:05:53
URL: http://elladora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0