Det är det enda som går här hemma om och om igen MUMIN! I morse när jag tagit upp henne från sängen och precis satt ner henne på golvet var det första ordet "Mummi! Mummi!" som kom ut ur hennes söta lilla mun och pekade mot Tvn.
Novalee fullkomligt älskar sina mumin filmer, dock är det en scen i en utav de fyra filmerna som hon är livrädd för (så länge inte jag och Jonas är med förstås.)

Ella har fått ett nytt koppel (ett sånt som jag köpte till grannens hund) blev så kär i det så köpte ett blått istället för ett gult som grannens ena dobbis fick. Novalee fick den äntligen den nya vagnen i onsdags med, så grymt snygg är den och super skön att köra, den är nog godkänd för hon somnar lika bra i den också.



Nu i helgen som vart var jag och Novalee hemma hos mamma/mormor. Där var det 82 års kalas, mammas kusin och hans fru fyllde fyrtio och deras små tvilling tjejer fyllde ett. Det var jätte kul att få träffa en liten del av släkten igen! Efter kalaset åkte vi hem till min mormor där det vankades tacos, min morbror sa att nu är hela familjen samlad igen, de enda som fattas är "Eva, A., Jonas och pappa/morfar" och det var sant, de fyra var mycket saknade, men Jonas var hemma med Ella, min moster Eva jobbade och A. (min kusin) var hos dem som fyllde år och sov över (deras son och A är lika gamla.) När klockan sedan blev åtta åkte vi hem till mamma igen för att lägga Novalee. När hon väl sov åkte jag iväg till mina tjejkompisar för att sedan åka upp till ett par andra kompisar. Super duper trött som jag var åkte jag vidare vid halv tolv tiden hem till min moster som jag lovat att jag skulle kolla på hennes lägenhet blev efter vi bytt möbler, där satt vi sen och pratade till kvart i ett min syster, min moster och jag. När jag väl kom hem till mamma igen låg jag nästan i sängen på fem röda kändes det som. Halv två somnade jag i alla fall och oroade mig över morgon dagen att jag skulle vara hur trött som helst när Novalee vaknade, men min älskade lilla mamma och hennes sambo tog henne istället så jag fick sova till klockan nio då jag vaknade av mig självt. Käkade frukost och sedan åkte vi upp till Mösseberg och gick tipspromenad där. Efter det åkte vi hem till mamma och Mats igen och "dumpade" av honom där och så åkte vi till Willys och köpte blommor till pappa och morfars gravar. Ute vid pappas grav hjälpte Novalee mig att sätta i blombuketten men så fort hon fick se kossorna på andra sidan stenmuren skyndade hon sig dit, pekade och pratade.
När vi kom till morfars grav orkade jag inte följa med ut, eller ja orkade gjorde jag men det regnade så mycket och jag ville helt enkelt inte dra ut Novalee i regnet en gång till + att hon inte hade regnkläder på sig heller så vi stannade kvar i bilen tills mamma kom tillbaka igen. Så vi har haft en mycket trevlig helg!

Vi har också vart lite förkylda här hemma med jag och Ninin (kärt barn har många namn)
Jobbar för fullt gör jag också, just nu packar vi pepparkakor till förbannelse upp till Oslo. Avskyr dem redan och vi har bara hållt på en vecka, vi ska om jag har fattat allt rätt hålla på med dessa fram till jul, sedan när det är klart har jag ingen aning om vart jag skall ta vägen faktiskt.


Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Emma

superfin vagn:)

2011-09-29 @ 15:43:10
URL: http://www.mammatillbenjamin,blogg.se
Postat av: Carina

Vilken fiiiin vagn! :D

2011-09-30 @ 11:18:16
URL: http://elladora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0