Ingen kan väl undgå den där stormen som vi hade nu i helgen. Den "tog" ingenting från oss eller gjorde sönder något heller för den delen, men däremot blåste den ner fåglarnas mat på balkongen och har gjort så fula märken på våra fönster. Frågan är om jag ska våga mig på att tvätta dem idag igen eller om man ska vänta lite, det ryktas ju om en ny storm redan denna veckan.

Strax ska jag åka iväg till Nödinges Däckservice och byta till vinterdäcken och även kränga av två stycken och efter det blir det att åka hem och kika efter jobb igen. Är ju arbetslös och det hur trist som helst, vill också tjäna lite pengar! Fast fick jobba i fredags då mamma hade dubbelbokat sig så då var det bara till att åka upp till Falköping, ställa sig på Coop Extra och dema ekologisk parmesanost. Gick rätt så bra tycker jag allt för att vara första gången men fy fasiken vilken huvudvärk jag hade dagen efter, frös som jag vet inte vad där jag stod (hade "påläggs-disken" bakom mig i åtta timmar.) Eftersom det var mörkt när jag slutade så åkte jag hem till mamma och sov där istället för att köra hem svintrött och hungrig + att mitt mörkerseende inte är det bästa heller. Hemma hos mamma blev det pizza i alla fall och dagen efter bjöd de mig på fika uppe i stan. Vi hade det så mysigt och vi åkte även ut till pappas grav med en blombukett som jag köpt nio år i rad. När våren kommer ska jag ta med mig en diskborste och göra pappas grav fin igen för den ser hemsk ut med en massa äckel mossa på sig.

Hoppas att ni alla hade en trevlig första advent fast att strömmen gick både här och där. Mysigt med alla tända ljus var det i alla fall och innan strömmen gick hos oss hade jag bakat lussekatter och gjort varma mackor och eftersom ugnen fortfarande var varm kunde vi ställa in glöggen där så den blev varm den också. Däremot kom ju strömmen tillbaka nästan precis efter att jag hällt upp glöggen i våra koppar så vi kunde se på den sista Harry Potter filmen.






Min snygga tomte(mor?)



Kram*



~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Tack :) Jag klippte mig en vecka innan namngivningen :) Blev några centimeter. Men nu har 1cm redan växt ut igen... på 3 veckor :/



Mysig advent ni hade :) Här gick inte strömmen men vårt plommonträd gick sönder och en sleten dörr på hönshuset. :( (Tur att vi inte har några höns för då skulle väl dom oxå flyga iväg :P)

2011-11-29 @ 12:27:54
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, de är inte klokt! Novalee pratar massor? Benjamin är mindre duktig på de, men några ord får han fram:)

När ska ni ha syskon till Novalee?

Syskon till Benjamin kommer när jag får fast arbete. Ska börja på praktik snart och hoppas att de kommer gå bra så de leder till fast arbete inom snar framtid!

2011-11-29 @ 18:31:59
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0