I lördags kom min syster, mamma och hennes kille hit på besök och hade med sig min gamla leksaksspis och två dockor till Novalee. Hon var trött när de kom hit så hon tyckte varken spisen eller dockorna var speciellt intressanta. Vi tog en liten fika och sedan begav vi oss iväg jag mamma, Julia och Mats till Ikea. Jonas, Novalee och Ella stannade hemma..
Väl på Ikea blev jag bjuden på mat, mamma och Mats köpte ett nytt soffbord och köpte även ett litet kastrull/grytset och några vispar till Novalees spis. Det åkte även med två st ramar också som min mamma så snällt betalade.
När vi kom tillbaks var Jonas föräldrar och ena systerdotter här med så det blev en till fika innan de alla åkte hem till sig igen. Fick då veta att Novalee tagit fyra steg medans vi var borta och visade upp för farmor och kusin. Blev riktigt besviken över att jag inte fick se dem.. Både jag och Jonas har ju väntat på den där dagen så länge nu att hon ska ta sina steg så fick varken någon av oss se dem. Dock tog hon ett fjutt steg förra fredagen men det är inget jag tycker man kan kalla för steg för hon kastade sig bara rakt fram efteråt, och ja jag vet att vi kommer att få se henne gå så småningom men ändå. Nu i veckan ska hon ju gå på dagis 9-12 varje dag så nu blir jag ännu mer "orolig" över att hon ska gå där innan jag/vi ens får se steg här hemma. Sedan åkte Jonas och Ella iväg till Robin och medans Novalee sov tände jag en massa ljus och gjorde i ordning äpple,- apelsinbitar till mig själv och kröp upp i soffan och bara mös till melodifestivalens final. Jag röstade faktiskt på tre stycken, varav en av dem vann. Ja ni får tycka vad ni vill men jag tyckte vinnarlåten var rätt bra fast att jag mest gillade dansen de hade till Saades låt.

Denna ramen blev det till min mormor och morfar bröllopsfoto..

Och den där till Novalees foto som vi tog på öppnaförskolan.

Min gamla dockspis och Novalees grytor och stekpannor..

Och så där ser hennes små köksredskap ut.

Mysfakor?

Ajjemän!

Och så lite gott.. ser ju inte så jätte gott ut men de va det kan ja lova!



Inatt har jag vart uppe fem gånger och stoppat in nappen till Novalee så mycket sömn har jag inte fått. Mitt arbetspass började 10.30 och skulle slutat 15.00 men mitt upp i allt går strömmen! Hela Ale torg släcks ned och där stod vi alla och kunde inte göra ett piss.
Vi satte upp lappar på dörrarna och skrev "Stängt pga strömavbrott" men folk kan tydligen inte läsa för de kom in ändå och skulle köpa mat. Puckon säger jag bara! Det slutade med att vi fick låsa dörrarna och den som slutade tidigast (alltså jag) fick gå hem. Lite surt med tanke på att jag bara hade en och en halv timme kvar tills jag slutade men men sånt som kan hända ibland.
Därefter åkte jag hem sov lite och sedan åkte vi till Jonas gamla jobbarkompis och tog en fika med honom och Ella fick leka av sig lite till med hans rottis Fiffi.
Ella ligger förresten helt däckad i soffan efter dagens lek med sina rottiskompisar Malva och Fiffi, (när jag kom hem var nämligen Robin och Malva här också.) Så mycket lek för pellan idag och det har nu tagit ut sin rätt. Vårat stora hjärta börjar ju bli vuxen nu med. Hela tre år om knappt en månad! Och efter varje löp tycker vi båda att hon bara blir lugnare och lugnare.


Kram*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0