I fredags var jag och Novalee hemma hos Linda och Leia och lekte en liten stund. Novalee hittade Leias lilla "synth/piano" och tyckte denna var jätte skoj och framförallt när hon hittade mikrofonen! I den "sjöng" hon en massa i och tryckte samtidigt på de små tangenterna (som mest lät som en kyrk-orgel) Hon hittade också Leias små köksgrejor som hon tyckte var jätte skoj och hon hittade även den otäcka dockan från biltema som man tryckte ihop huvudet på för att få den att skratta!

Igår var vi på mammafika hos Caroline (en från föräldragruppen från MVC.) Det var skoj att få se hur de små barnen har växt! De lekte väldigt bra ihop trots att de var trötta. Novalee hittade även där Theos docka, kök och stod där och lekte ett tag, så har insett att jag får hämta hem min gamla leksaks-spis från Falköping och kanske en och annan docka eller om jag köper en ny till henne..
Efter en stund bestämde vi oss för att gå en promenad och "söva" våra små älsklingar.
En av mammorna gick hem eftersom hennes son inte ville somna i vagnen så vi andra mammor traskade vidare ner till torget i Nödinge, där gick vi in på Lindex och kikade runt. Eftersom det var "Ta tre betala för två" erbjudande hela veckan så passade jag på att köpa lite till vår tjej. Dock hade jag glömt konto-kortet hemma så Jonas fick glatt komma in till Nödinge med det.
Det var en himla tur att han kom dit för den delen med för jag kunde inte bestämma mig vilka kläder jag skulle välja till henne, för hade jag fått bestämma hade det följt med sex plagg hem istället för tre. Det blev i alla fall en jätte söt vårjacka, ett par täckbyxor och en pyjamas till fnutten. Därefter åkte vi till Sannah och Robin och blev bjudna på middag igen! (Om du nu läser detta Sannah) Så säger vi, Tack tack så mycket för det!! Jag, Sannah, Novalee och Ella slappade i soffan till melodifestivalen.

Idag var vi ute och gick i det vackra vårfina vädret och sedan åt vi lasagne. Jag hade köpt fel sort av krossade tomater sist jag köpte det så det var örter i denna så lasagnen smakade jätte annorlunda. Novalee smaskade och åt en massa. Hon tycker inte alls det är lika gott med burkmaten längre som hon tyckt förut och det känns ju lite bra i mamma hjärtat då hon gillar min mat bättre.. OCH hon tuggar mycket bättre nu!! Kanske har det något att göra med att hon började på inskolningen nu i veckan på dagiset? Där hon ser alla andra barn tugga och smaska i sig. Hon har även börjat pladdra på som in i..... Hon säger pappa mycket mer nu och Jonas är hur stolt och glad som helst!
Även balansen hennes har blivit bättre med, så nu håller hon bara i ett finger när vi går med henne.. (Ni som känner henne vet hur rädd hon är för att ramla)

Nu är jag himla trött och eftersom det är en ny vecka imorgon ska vi till dagis igen så bäst att vara utvilad!
Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Anonym

haha =) man blir väl virrig när man blir mamma helt enkelt ;b

2011-03-07 @ 13:35:28
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

ja jag tycker det är jätte jobbigt å se hur ledsen vincent blir när marcus aldrig dyker upp nån gång man ser verkligen hur vincent undrar vart pappa tagit vägen :(

kram

2011-03-07 @ 18:11:01
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Tova

Oj jag visste inte heller att Pinn var gravid, hihi! Tata baby boomen just nu :)



Hehe, kul att din tös också gillar att plinka på synthar ;) kanske blir små musiker av dem?!

Jo, Elliot började gå strax runt sin 1-årsdag, trodde dock han skulle bli sen med det (jag började gå när jag var typ 1 1/2)

Nova-lee då?

Kram

2011-03-10 @ 12:09:09
URL: http://Trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0