Ja det var verkligen längesen jag bloggade nu. Så det blir en liten snabb sammanfattning bara vad som hänt.

  • Novalee har varit "sjuk" och fått host-medicin, hennes näsa har runnit och rinner fortfarande, men ingenting som smittas.
  • Jag har börjat träna lite smått igen fast det kan ingen människa tro eftersom jag käkar upp det jag förlorat under träningen efteråt eller på helgerna, ibland även på vardagarns kvällarna.
  • Hundkursen som jag och Ella gått på är nu slut men börjar till våren igen.
  • Novalee har både lärt sig att åla sig framåt, sätta sig upp själv (både i sängen och på golvet) och hon har lärt sig att ställa sig upp i sin säng och försöker även mot annat stöd här i lägenheten. Hon har lyckats två gånger, den ena gången mot sin hokus pokus stol och den andra mot grinden till trappan.
  • Jonas har sagt upp sig från sitt jobb så han körde sista kvälls/natt bilen i fredags och ska köra en dagstur hela nästa vecka (11.00-19.00) och veckan efter det börjar han äntligen sitt drömjobb som snickare tillsammans med hans pappa och då kommer han att jobba som en "vanlig" människa.. Vi kommer att få ett normalt liv här hemma igen, där jag, Novalee och Ella får träffa honom mer på dagarna!!
  • Vi ska också få gå en privatkurs med Ella eftersom hon vänder sitt utfall mot andra "föremål" till mig och då åker jag på skiten istället (hellre det i och för sig så ingen annan får en ilsket sur dobbermann på sig) alltså hon har bitit mig två gånger, men jag har gett mig fan på att hon SKA bli bättre hon SKA inte göra så varken mot mig eller någon annan/annat. Vill inte ta den lätta utvägen som mååånga andra gör och avlivar sin/sina hundar, jag vill kämpa och få henne att sluta. Hon är ju i själva verket jätte snäll!

Laddar upp en liten bildbomb sen i alla fall.
Kram så länge*



~ KOMMENTARER ~
Postat av: Sara

Gött med uppdatering!! :D Förväntar mig en uppdatering imorgon med, och i övermorgon, och dagen efter det...... ;) heheh

2010-10-31 @ 17:16:40
URL: http://sarungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0