Varje gång vi är ute och Ella behöver göra nr två så springer hon runt, runt, runt och likadant var det även idag. Hon sprang runt mig och jag höll på att tappa balansen både en och två gånger men sen så dratta jag omkull rätt på arslet mitt i snön och Ella fortsätter som en dåre runt runt, tills hon fattade att hon inte kom så mycket längre så hon gick fram till mig och började leka. Måste nog sett rätt roligt ut för han som satt i bilen och körde förbi precis när jag ramlade, skrattade högt för mig själv och tänkte att det måste sett rätt kul ut. Ella gjorde i alla fall nr två och sen fortsatte vi vår lilla promenad. Väl hemma la jag Novalee (som somnat i vagnen) i sin säng för att hon skulle få sova vidare, men neeej då inte vill hon sova mer heller. Får hoppas hon sover lite längre efter hennes lunch sen istället. Hon vaknar för övrigt inte lika mycket på natten längre (tycker inte jag.) Hennes äldsta faster undrade om hon kanske inte blev mätt på vällingen på kvällen och sa att vi skulle ge henne gröt två timmar innan hon får sin välling och sen lägger sig för kvällen. Vi prövade i alla fall med våran äpple gröt och då vaknade hon fortfarande lite på natten men somnade om rätt snabbt igen, men så igår så köpte jag en gröt från åtta månader med fullkorn i och hon sov hela natten, från klockan åtta till klockan kvart över fem (hon brukar somna om efter vällingen på morgonen i sin säng också så hon sov fram till halv sju.)


Novalee kryper för övrigt runt här i superfart och är på allting hon kan komma åt + att hon ställer sig upp mot i stort sett allting också. Hon har lärt sig att öppna DVD skåpen vi har på väggen, så där kommer det att åka upp spärrar sen, eller om vi låter henne pilla på filmerna det har vi inte bestämt ännu. Hur som helst så ska min moster komma hit nästa lördag den fjärde december med min gamla tv bänk som hon haft hos sig i tre år.. hon ska alltså få våran "gamla tv bänk" härifrån, så snart har vi en tv bänk med dörrar YES!

Så här ser den ut förresten.. Synd bara att den inte är i helt brunsvart i den färgen som vi har i vårt vardagsrum.


Ella kommer snart att börja löpa för nu är vi tillbaka på ruta ett igen när det gäller vad som är rätt och fel. I förrgår när jag kom hem hade hon kissat på golvet och var så rädd att jag skulle skälla på henne så hon stod och skakade och hackade tänder. Stackarn, hon vet att det är fel att kissa inne men det är ju snart löp så antar att hon inte kunde hålla sig (hade vart borta en till två timmar och vi hade vart ute precis innan.)

Jag har förresten fuskat också, aja baja på mig! Jag har satt upp både julgardiner, stjärnor och ljusstake i våra fönster, men jag kunde verkligen inte hålla mig fram tills på söndag!

Får nog ta min lilla pladdermaja nu.
Kram*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0