I augusti 2008 kom en man hem till oss och började prata om brandsläckare och brandskydd, han undrade om vi ville tecka ett avtal med dem och få en pulversläckare på 6 kg med garanti på tio år. Det tyckte vi lät jätte bra eftersom det hade brunnit i våran trappuppgång ett par månader tidigare där vi bodde. Sagt och gjort ett avtal på 24 månader utom den första eller något sånt. Vi har alltså fått hem räkningar från dem i två år nu på 221:- (man kunde välja att betala mer men vi har kännt att vi inte "kunnat" det) i alla fall så ringde jag dem förra året och frågade när det var slut egentligen eftersom han som hade vart hos oss sa att det skulle ta ett år. Kvinnan i telefonen sa då att ni har ett år kvar att betala så jag sa inget mer utan vi la på. När vi nu i augusti fick en till räkning satte vi oss ner och räknade på det tillsammans med Jonas pappa och enligt våra "beräkningar" så skulle vi fått våran sista räkning från dem i september och ni kan ju tänka er vad skönt det var att få betala av den SISTA räkningen från dem i september.. trodde vi ja! I början av oktober kom en ny räkning hem till oss och jag försökte i en vecka att få tag i dem, tillslut hittade jag deras hemsida (stod en annan på deras avtal) och skrev ett argt mail till dem. Fick inget svar så skickade ännu ett och hotade med att anmäla dem om de inte svarade eller ringde upp. De kanske blev lite skraja för ett par timmar senare ringde telefonen och den killen jag pratade med var nästan äckligt trevlig. Han lovade att ringa veckan därpå eftersom hon som hade hand om fakturor och sånt där hade gått hem för dagen. Han ringde inte utan en annan kille gjorde det istället. Honom har jag pratat med i flera veckor nu och nu säger den kvinnan som sitter med fakturorna att vi har ca. 1500 kr kvar att betala! Det kan INTE stämma, hade vi nu missat någon betalning eller skickat med fel ocr nr så hade vi ju fått påminnelser eller hur? eller har jag kanske fel gällande den saken? Vi har ju också räknat ut till punkt och pricka att sista betalningen var i september så nej det kan inte stämma att vi ska ha så mycket kvar. Jo glömde säga att de var en kille som ringde på torsdagen (innan den äckligt trevliga killen) som hänvisade mig till kollektor. Vi fanns inte ens med i databasen eftersom T.M brandskydd hade tecknat avtal med dem senare än vi hade tecknat med dem.. Hängde ni med nu?
Vi fanns i alla fall inte med i deras "nya" avtal med dem eller hur man ska säga, hoppas ni förstår. Vi har också kollat upp på internet vad vanliga såna släckare kostar i butikerna och det är under tusenlappen och vi har betalt nästan fyra tusen för våran! Snacka om att ha blivit blåsta eller. Så ville egentligen bara varna er teckna ALDRIG avtal med T.M brandskydd eller någon annan som kommer och knackar på dörren för den delen heller. Vi har verkligen lärt oss av detta misstaget kan jag lova. Väntar just nu på att få ett mail av kvinnan om vilka betalningar det är som fattas, sedan ska jag ringa swedbank igen och be dem kolla upp våra konton. Jag har kollat historiska händelser men de visar ju bara 18 månader tillbaka så det fattas ju ett par stycken.

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Amy-23 & snart 3 barnsmamma!

Men va?? Varför i hela friden tecknar man en avbetalning på en brandsläckare?!

2010-11-04 @ 21:53:10
URL: http://www.olimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0