Jag fick väcka Novalee igårkväll när hon låg och sov i babyskyddet för att kunna bada henne. Hade gjort i ordning alltihopa innan så det bara var att kunna sätta sig i soffan (dock glömde jag borsten till hennes hår.) när jag hade väckt henne bytte jag blöja och självklart så skulle hon kissa utan blöjan den lilla fisen *ler*.. badet var ingen höjdare igår eftersom hon var hungrig och fortfarande lite trött. Efter badet tog jag med mig en ny blöja och en nytvättad ren pjamas och la henne i soffan för att massera henne, men det tyckte hon inte alls om (berodde nog mest på att hon vart hungrig) så avbröt alltihop och gav henne lite mat avbröt matningen och försökte massera igen men hon vart så arg då så då åkte blöjan och pjamasen på och sen fick hon äta. När klockan var åtta låg hon på min mage och tittade, snuttade på nappen och somnade sedan. Hon sov till nio och ville ha lite mer mat och somnade sedan om igen och sov till ett ungefär. Gav henne mat och sen sov hon till halv sju kvart i sju och somnade om halv åtta och nu när klockan är fem över tio så sover hon fortfarande! Så SKÖNT att jag äntligen får vara helt utvilad och pigg. Vet inte om det beror på att vi haft öppet fönstret inatt eller att hon bara fick ersättning igår och ingen bröstmjölk, hon hade i alla fall inte en enda skrik period igår kväll som hon brukar ha så får väl se hur det blir idag. Ont som fan har jag haft i brösten men jag ska ju bara massera dem inne i duschen sa BVC sköterskan. Är så glad att hon sa att jag slipper amma mer, har mått så dåligt när jag gjort det. Fattar verkligen inte de som tycker det är så mysigt och sånt där. Visst vet jag att det är den bästa maten för barnet och att man alltid har med sig den men för mig funkar det nästan snabbare med ersättning än att "slänga fram" bröstet. När Jonas kom hem igår så lagade jag korvstroganof och bulgur.. trodde vi hade ris hemma ännu en gång men det hade vi ju inte.

Nu vaknade godisen här så nu ligger hon i famnen.
Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Amy-mamma till Oliwer & Elliot

jag säger tvärt om :P fattar inte hur man inte vill amma haha

2010-03-13 @ 11:10:28
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Vikky

vem e lik sin farfar?... :P

nää hon ska ta bort den nästa vecka så de e skönt..

hur e de me er?

ett tagsen man prata me dej nu ju =/

2010-03-13 @ 13:09:32
URL: http://viiikkkaaannn.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad skönt att de börjar de går framåt med henne =)

De kanske berode på att du inte hade så mkt mjölk då ju..

Men visst är de rätt så skönt att använda flaska,lite friare tycker ja =)

2010-03-13 @ 23:41:26
URL: http://miafiaa.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

ja faktiskt så har vi klarat oss bra nu :) peppar peppar så jag hoppas vi klarar oss nu :)



kram

2010-03-14 @ 15:00:06
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: emma

vad duktig eraqn lille dotter är:)

2010-03-14 @ 15:20:03
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: emma

innan flecen så va de nog en bomull overall en som haft nu under vintern när de varit kallt:)

2010-03-14 @ 16:26:25
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

vi bor i lght en 2a men ska nog flytta te större nu när vincent är så pass stor han behöver mer plats lixom ;) vi har ändå en stor 2a men kan va skönt för han att ha eget rumt osv :)

2010-03-14 @ 18:29:41
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack :) Ja, vi gick i samma klass i 4an o 5an, vi var kära i varandra då med. :D

Jodå, det går bra med mig o magen men har ju gjort om köket i helgen - rivit tapeter, slipat o spacklat och tapetserat nytt, hoppat upp o ner från stolen och satt mig ner o ställt mig upp hela tiden under tapetseringen = AJ!!!! Har asont i ljumskar, rygg, ben o bäcken. Gör jätteont när jag rör på mig o även när jag vilar. Men jag får väl skylla mig själv, så impulsiv som jag är :)



Aha okej, hon kanske tycker om att sova i frisk luft då =) Skönt att hon sovit så länge nu med o att det funkar bra med ersättningen.

2010-03-14 @ 21:33:35
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Vikky

hej igen=)..

ja de ska bli jätte sjönt å slippa , haha h va kul de ska ja säga till christian att du tycker haha..

nej men du kan ringa mej när du vill hem , saga vaknar inte av när telefonerna ringer så de e skönt.. =).

aa de ska bli skit härligt å slippa den hehe :)

2010-03-15 @ 09:30:00
URL: http://viiikkkaaannn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0