Igår blev Novalee fem veckor, läste då på BabyCenter om hur barn utvecklas i den veckan. Det stod att de kanske börjar upptäcka deras händer och fötter och att de börjar utveckla sitt "språk" till gurglingar och jollringar. Kom och tänka på det för i går morse/natt så vaknade jag av att hon lät från sin säng och då låg hon och pratade med nallarna ovanför henne (tror hon pratade med dem i alla fall) gick fram och kollade på henne och hon pratade och log för fullt, men sen efter några minuter blev allt tråkigt så hon började gråta och ville ha mat.

Nu inatt har hon sovit sju timmar! Vaknade klockan fem av att hon lät så jag gick upp gjorde i ordning ersättning och gick på toa. När jag sedan skulle ta upp henne så hade hon somnat om igen. Vet dock inte om hon faktiskt var vaken när jag gick upp eller om hon "pratade" i sömnen.. kan små bebisar göra det? prata i sömnen? Hur som helst så vaknade hon inte förrän klockan sex och ville ha mat. Försöker att få i säng henne klockan tio på kvällarna.. Börjar med att värma vetenallen Hugo i micron sedan öppnar jag fönstret inne i sovrummet, byter blöja på henne och tar på pjamasen och ger henne mat. Då ligger gosesnosen på henne tillsammans med Hugo som legat i sängen och värmt upp där en liten stund. Rapar henne och lägger henne sedan i sängen med nappen i munnen, sätter igång mobilen och går ut därifrån. Får ju dock gå in ett par gånger och stoppa in nappen i munnen igen men efter ca. en kvart-trettio minuter så sover vår lilla godis gott. Ibland så vaggar jag henne till sömns också men det är mest på dagen hon behöver bli vaggad.

Jag klagar inte, men ska en fem veckors bebis sova sex timmar per natt eller som i natt sju timmar?
Har blivit mycket tjat om sömn och mat nu känner jag..
Jaja ska kika till min lilla tjej som ligger och bökar bortifrån hennes säng nu.

Kram*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Mia

Så gosig hon är:) Natalie började sova hela nätter vid den ålder. Men de e så olika en del barn sover knappt på nätterna medans andra gör de. Hon kanske får ihop alla sömntimmar när sover på dagen också..

Pussar<3

2010-03-16 @ 08:10:43
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Mia

hehe liam pratar för fullt i sömnen och ibland gråter han ju också i sömnen.

hon sover nog så bra för ersättningen =) de blir ju mättare heheh

2010-03-16 @ 08:59:11
URL: http://miafiaa.blogg.se/
Postat av: sanna

asså Hampus började sova från typ 9-10 till halv 7 halv 8 när han va en månad så asså jag tyckte att det bara va skönt att han började så tidigt att sova hela natten så jag fortsatte att göra så och nu sover han hela nätterna.. och jag tycker att det är skit bra för han är utvilad och jag är utvilad.. men dom är ju väldigt pigga på dagarna då men det gör ju absolut ingenting tycker inte jag.. det är ju bara roligt !! men iaf så har vi gjort med Hampus .. kram kram

2010-03-16 @ 11:29:54
URL: http://saannisen.blogg.se/
Postat av: Amy-mamma till Oliwer & Elliot

När Elliot var 5 veckor sov han 21-9 utan att vakna en ända gång.. Dessvärre höll det inte i sig. Vid 4mån så vaknade han varje timma och skrek och vägrade sova. DSå höll han på tills han blev 7 mån och nu sover han hyffsat....

2010-03-16 @ 16:49:30
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Zizzi, Dina, Ziri & Molly

Hejsan! Njae.... IPO-kurs därikring vet jag inte... Men jag vet ju att Peter Andreasson som jag tränar för har ju seminarier titt som tätt senast i helgen. Lutar åt att de blir i påsk med. Men det blir ju i motala trakten.... Han bodde i trollhättan innan och höll där men sen flyttade han upp till Motala. Han är den enda jag rekomenderar vad det gäller Dobermann. Jag har haft honom här hos mig och det bli fler ggr. Du kanske vill komma då? De finns möjligheter för både dig, hund, bebis och kille att bo över isf. KRammmmmmmmmm från oss alla till er alla.

2010-03-17 @ 09:13:24
URL: http://www.zizziz.se
Postat av: Mia

Nä du,dax att uppdatera lite kanske ;)

2010-03-23 @ 17:12:50
URL: http://miafiaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Det hoppas jag med. :D

Vi har inte heller fått deklarationspapprena men man kan logga in på skatteverket.se och deklarera där via hemsidan redan nu. Då måste man ha ett bankID för att kunna logga in, om du inte redan har det så kan du fixa det genom att logga in på din bank och beställa ett bankID (du får det samtidigt som du beställer det, man laddar ner det typ). Hoppas att ni också får tillbaka!

2010-03-24 @ 15:48:57
URL: http://sarungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0