Har idag äntligen läst ut boken "Mammafällan" ÅH så bra den var/är! Rekommenderar er verkligen att läsa den..
Vi (jag, Jonas, Novalee, Ella, Sannah och Robin) har varit och badat i Sandsjön en liten stund idag. Novalee gillar verkligen inte att doppa fötterna i sjöar, men Ella hoppade på som bare den i vattnet och sprang efter bollen vi kastade åt henne. Duktiga pellisen! Man kan inte direkt tro att hon var så rädd för vattnet för bara ett år sedan.
Det märks också att värmen tar på våran älskade dotter som inte får någon ro alls till att sova. Hon har vart gnällig i två dagar nu och har till och med vart så trött när kvällen kommer att hon somnat vid sju tiden.

Idag började jag med en diet eftersom jag vill gå ner åtta kg, till min "normala" vikt som jag hade när jag och Jonas träffades. Jag trivdes nåt enormt bra med den, samt med min kropp. Till mina ynka 158.5 cm så är 60 kg rätt mycket för mig (tycker jag i alla fall.)
Jag känner att jag har inte "tiden" till att hålla på att träna så det blir en diet där jag sett resultat med mina egna ögon. Min kompis Monica har kört den ett tag och hon har gått ner många kg och är hur smal och fin som helst. Det var hon ju såklart innan också men man ser att hon mår mycket bättre nu.
Dieten heter i alla fall The Dukan Diet och jag började med den idag. Kan säga att det vart en tuff start och vet inte ens om jag vill fortsätta eftersom jag blev och är så grymt sugen på pannkakor, pasta, lasagne, godis, chips mm.
Men jag får väl ge det ett par dagar till ändå, dock var ju inte köttfärsen alls god jag gjorde tidigare idag. Man får ju inte ha vilken krydda som helst i, ingen matlagningsgrädde, ketchup, tomater, ja bara en del sorters kryddor får man ha i men jag hällde i aromat krydda i alla fall även fast man nog inte fick och kan med handen på hjärtat säga att det blev hemskt mycket godare (även om det inte alls var särskilt gott.)

Nehe nu vill jag nog snart lägga mig och sova så jag avslutar här och säger God natt*

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0