Julen blev bra i alla fall och termobyxor fixade sig också. Däremot har jag fortfarande inte fått grejen jag vann på tradera så det kommer att bli en polisanmälan på henne och negativt omdöme.

Julafton:

Dagen började med att vi filmade Novalee medan hon öppnade två av sina tre julklappar av oss här hemma och Ella fick sig en julklapp hon också, ett märgben till vovvsan som var mycket uppskattat. Novalee fick en "learning puppy" av oss och en muminfilm. Vid cirka halv två började jag steka prinskorvarna och efter det bytte Jonas blöja på Novalee och tog på henne hennes julkläder. Jag tog på mig mina kläder också och sminkade mig och när vi var färdiga började Kalle Anka. Novalee var så trött så hon fick vila en stund innan Kalle Anka var klart och vi skulle åka iväg. Klockan fem skulle vi vara hos Jonas äldsta syster Therese med familj. När vi precis kommit fram så kommer jag på att jag glömt gräddosten och senapen där hemma så det var bara för mig att åka tillbaka hela vägen hem. Sedan rullade allt på, vi åt mat, tomten kom (två stycken till och med,) vi hade julklappslek och sedan var det dags att åka hem. Vi skjutsade hem Jonas syster Sandra på vägen hem och väl hemma så väntade en glad Ella och en trött Fidde (Jonas åkte iväg en sväng och lämnade nycklarna till Fidde så han kunde va lite med Ella.)

Juldagen:

Novalee vaknar vid kvart i sju och får ny blöja och mat. Jag börjar packa ner saker som ska med till mormor och morfar och vid kvart över tio kommer vi äntligen iväg. Fidde är kvar hemma hos oss och passar Ella, då vi inte ville att hon skulle vara på hundpensionat i det kalla vädret. Väl hemma hos mormor och morfar blev det många pussar och kramar, vi höll knappt Novalee under den dagen och vi behövde varken mata eller byta blöja på henne. Det blev lika god mat och fika där och även tomten kom dit också. Då mormor fått ischias och morfar som nyss har blivit opererad så hjälpte vi alla till att bära in ved till dem så de slipper gå ut i kylan och bära ved (de får dom inte heller för den delen så det var bra att vi hjälpte dem med det.) Runt sex, sju tiden gick jag, Jonas min moster Maria och mina kusiner Adam och Tim ut och åkte pulka och snowracer. Efter en stund kom min mamma ner och joinade oss och vi åkte tillsammans jag och mamma, vi kom visserligen inte så jätte långt för snön var helkass att åka i, helt seg var den men kul hade vi, min andra moster Eva kom bort en liten stund också och åkte med oss. Novalee fick vara inne och leka, mysa med min syster istället.

Annandagen:

Vi åker hem efter ett trevligt julfirande men i uppförsbacken från mina morföräldrar kommer vi inte upp så vi får backa ner med bilen och kör fast i en kurva. Jag ringer mina mostrar som kommer efter fem, tio minuter med deras bil men även dem får backa ned och kör fast precis framför oss. Jonas och min moster Maria är hemskt arga. Jonas för att han kört fast och Maria för att den som ska sanda vägen inte gjort det. Efter många samtal hit och dit kommer deras kusiner, morbror och han som ska sanda och får upp oss därifrån. Lyckligtvis satt Novalee i bak, trött som bare den och somnade till mumintrolletfilmen. Efter det åkte vi hem till mamma en snabbis på en bit mat. Sedan åkte vi äntligen hem. Meningen var att jag skulle köra hem från Tre älgar men jag somnade och Jonas var så söt och körde hela vägen hem. När vi kommit hem möts vi av en glad vovve och det blir lite gosande med henne. Jag hoppar in i duschen gör i ordning mig lite gör mat till Novalee och åker sedan vidare hem till Maria på Liams ett årskalas, däe fick vi mycket gott fika och super god tårta! Novalee snodde en kaka från mig så den lilla halvan fick hon äta upp, tårtan var dock inget som gick hem hos henne så vi får se när hon fyller ett om det faller henne i smaken då istället.
Jonas skulle egentligen också följt med men han hade en massa saker som han behövde göra innan jobbet idag, han ska ju vara borta fram tills på (senast) torsdag nere i Horred och smälla upp ett nytt hus. Är redan jätte tomt här hemma utan honom, hur ska jag klara mig?! Vi har "bara" varit ifrån varandra högst två dagar sen vi flyttade ihop.


Nu lyser solen helt underbart där ute och jag blir lite sugen på att gå ut (måste in till Nödinge och handla mat,) förut när vi var ute dalade det ned stora snöflingor ifrån skyn, Ella hoppade glatt efter snöflingorna och Novalee somnade gott i vagnen och där har hon sovit i nästan två timmar nu.

Hoppas ni haft en mysig och bra jul också, God fortsättning!
Kram*


~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0