Blev visst inget bloggande mer i söndags, hade ju fullt upp hela dagen. Vi åkte nämligen iväg för att hämta Jonas ena syster och hennes dotter på Landvetter, var så roligt att träffa dem igen! Därefter åkte vi hem för att hämta Ella och sedan åkte vi till Jonas föräldrar för att äta lite.
Efter vi ätit tyckte jag att Novalee blev trött så jag la mig i deras soffa men hon ville inte somna! Det höll jag på att göra istället så farmor tog Novalee och jag somnade och sov i en och en halv timma. När jag sedan vaknade igen sov Novalee i vagnen på deras altan, Jonas, hans pappa satt där ute och pratade också medans Marie och Novalees kusin lekte. Jonas syster hade lagt sig för att sova hon också och när hon kom upp en liten stund senare var vi båda lika trötta som innan vi somnade. Vid fem tiden kom Jonas äldsta syster med familj och då var det dags att äta igen. Tacos blev det och oj så gott det var.. vart riktigt längesedan vi åt det här hemma. Getingarna gillade oss väldigt mycket och ville tydligen också ha Tacos. Sen satt vi där ute på altanen och pratade länge och Novalee hon lekte och lekte tills hon blev gnällig och trött. Hon sov en liten stund och vaknade sedan och var fortfarande lite smågnällig. Hon fick då mat av faster/gudmor Therese men var inte nöjd efter 150 ml så hon fick ytterligare 120 ml eftersom jag inte hade med mig skopan till ersättningen så jag kunde mäta till ordentligt. Så efter 280 ml ersättning fick Novalee  "mat-koma" och låg bara stilla medans ögonen rullade runt på henne så mätt var hon.
Vi åkte hem strax därefter och Novalee somnade ca en timme efter det.

Dagen efter vart Jonas och tatuerade sin arm igen och senare på eftermiddagen var vi borta hos hans föräldrar igen. När vi kom hem därifrån var Novalee så gnällig arg och ledsen att hon fick sova i våran säng den natten.
Kan tillägga att hon hade lite lätt feber också. Stackars mammas fnutt!

~ KOMMENTARER ~
Postat av: -Malin och Ella

Ja de tror ja de, stackarn, jobbigt med tänder!



Ni ser ut att ha haft en bre semester också ;)

kul att ni kommer åt detta håller tycker vi.



Kram

2010-08-05 @ 20:46:18
URL: http://malinochella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0