Det är rätt konstigt att en sån liten bebis som Novalee kan få tåludd, till och med fiingerludd har hon ibland också och jag fattar inte hur det kommer dit..

Den sista veckan som jag var gravid med Novalee blev jag som besatt av pannkakor. Stackars Jonas fick inget annat än det och jag har fortfarande dille på pannkakor, så otroligt gott och snabbt går det att göra dem också! Ja just det jag har ju glömt att berätta att min halsbränna som jag hade såna problem med under graviditeten försvann när värkarna började.

Igår blev Novalee två månader gammal, tiden har gått så fort men ändå långsam. Känns ju som att vi haft henne mycket längre.
När jag hör Novalee vakna till på morgonen går jag upp, emellanåt helt dundertrött och vill bara att hon ska somna om och sova i alla fall en liten stund till. Men så tittar jag ner i spjälsängen där en pratandes liten tjej ligger och tittar upp på sin sängmobil och sedan får syn på mig och jag får det vackraste tandlösa lilla leende tillbaka så blir hela morgonen hur lätt som helst.

Igår natt fick jag inte sova mycket. Novalee somnade kvart i tio och ja la mig kvart över. Vaknade till när Ella öppnade dörren ut till hallen då Jonas kom hem, han gick ut med Ella och släppte sedan in henne igen men smällde igen dörren lika fort igen och kom sedan in i sovrummet och pussade mig god natt och berättade att han bett grannens kompisar hålla käften (hade nämligen vaknat av ett par tjejer som stod på balkongen intill vårt fönster och pratade högt, några minuter innan.) Precis innan Jonas gick ut ur rummet hör jag att det börjar dunka.. grannen hade alltså dragit igång musik kvart över tolv på en onsdags natt!
Jag gick dit och sa till dem, gick tillbaka in till oss och la mig och höll precis på att somna när jag hör de förbannade högljudda tjejerna IGEN! De stod dock inte på balkongen längre utan i grannens lilla köksfönster som är ännu närmre vårat sovrumsfönster, Jonas gick då ut på balkongen och skulle säga till dem men de ignorerade honom totalt så jag gick över till grannen och bad dem hålla tyst. Jag skulle ju upp om ett par timmar igen med Novalee och jag var rädd att hon skulle vakna när de höll på så där och jag behövde sova ett par timmar till, då det här hände var klockan halv två. Vi måste ha öppet vårat fönster pga att det blir så grymt varmt inne i vårt sovrum även fast vi inte har igång elementet och Novalee sover mycket bättre när det är lite svalare i rummet, ja vi också för den delen.

Igår under dagen var jag och Novalee med Mia och Liam. Vi fikade och tog en liten promenad ner till Tempo och handlade. Vi gick sedan hem för de skulle få besök. Vi gick sedan tillbaka senare under kvällen och jag blev bjuden på mat, Gulash soppa, det var riktigt gott! Vi kom hem halv elva så jag bytte blöja på fnutten direkt och la henne sedan i sängen, hon somnade en kvart efteråt och har sovit fram till klockan sju.

Fick också ett så fint sms igår av Sara att de var på väg in till förlossningen. Har läst lite på hennes facebook och om det folk skrivit stämmer så blev det en liten tös de fick, så ett jätte GRATTIS till dem och jag hoppas att förlossningen gick bra. Vart och är lite avundsjuk på henne för ja vill också föda igen *fniss* det var ju världens häftigaste upplevelse. Vi kommer ju såklart att skaffa syskon till Novalee så blir ju en till förlossning för mig i alla fall men den kommer ju inte bli som Novalees.

Ne nu ska ja äta lite frukost.
Kram*



~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0