Har nyss kommit in från en promenad och lekstund med Ella. Vi gick självklart till hundrastgården igen åh så kul det är! När vi vart där ca. tjugo minuter så kommer det en gravid kvinna med hennes son och deras lilla cavalier king charles hund Laban, hon frågade om de gick bra om de lekte och självklart gick det bra! så hon släppte in hunden och de lekte en liten stund tills en kille (han hade en kompis med sig också) kom med hans långhåriga schäfer Charlie. Både Ella och Laban började skälla på honom och han skällde tillbaka. Ella har träffat honom förut och Laban hade lekt med honom förut. Vi stod allihop och pratade lite, när den ene killen berättar att en hund på 2-3 år blev stulen igår på Ale-torg inne i Nödinge. Han satt i baksätet på bilen medans hans ägare var inne på arbetsförmedlingen då ett par i 40-50 års åldern lyckades dra ned rutan så pass mycket där hunden satt och tog honom. Fy fasiken säger jag bara att man inte skäms!! Skulle ALDRIG kunna göra en sådan sak och nu kan jag lova att jag vägrar ta med Ella i bilen dit igen. Så godtrogen mot alla människor som hon är så skulle hon nog kunna gå med vem som helst, nej tack säger jag bara! Jag vill ha kvar min älskade hund (även om folk kanske inte går och stjäl en stor Dobermann det första de gör) men ändå, hellre är jag på den säkra sidan så Ella får minsann stanna hemma även om det är små små ärenden i Nödinge man ska göra. Hunden är anmäld försvunnen/stulen men än så länge har polisen tydligen inte kunnat hitta honom, stackars ägare.

Efter att kvinnan gått stod killen på ena sidan med Charlie och jag på andra sidan med Ella. De hundar vi har träffat går Ella jätte bra ihop med, men med Charlie är det något annat. Vi tänkte låta dem leka men när han stod där på andra sidan och började skälla på henne och dra som ett gnu så såg jag att han reste ragg och visade tänderna så jag vågade ärligt talat inte.

Funderar på om jag skall baka något nu kanske

C ya later*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: emma

Tack:)

Köpte du ett babygym när du vart på ullared?

kram

2009-09-11 @ 06:02:00
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: emma

idag så var de meningen att vi skulle ta fotto på påslakanet som vi hade beställt, de kom igår sen ska vi hem till tobbes mamma så vi kan skriva ut bilderna på speciella papper som vi ska skissa upp med en overhead på fondväggen.. när vi är klara med de så är de bara till att handla färg o färglägga:D

2009-09-11 @ 14:35:30
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0