Hur fasiken ska jag få Ella att sluta skälla när vi sitter i bilen?! Jag blir galen!!
Hon sitter ju i baksätet i hennes sele så mer än många gånger har hon skällt precis vid öronen på oss så det bara ringer i öronen räcker inte med att skrika åt henne att vara tyst ej heller försöka hålla i hennes sele. Hon sätter igång varje gång hon ser en hund, ibland på folk som går förbi, när vi åker förbi kossor, hästar, grisar.. ja you name it!! Jag får ryck! Man kanske ska ha en sprayflaska med vatten i tror ni det funkar?
Har inte provat detta men lite jobbigt i och för sig eftersom jag för det mesta åker själv med henne, kommer ju vrida ryggen av mig.

Hur som helst jag och Ella vart uppe lite i skogen förut och lekte med en liten skrutt boll. Leken går ut på att jag står på alla fyra och har bollen mellan mina armar (hänger ni med hur ja menar) och blockerar henne från att ta bollen ifrån mig. Hon fattade väl inte riktigt först vad som menades med leken så hon satte sig bara ned och kollade helt oförstående på mig, men efter ett par gånger så fattade hon tillslut. Hon fick tag i bollen, men detta med att släppa taget när man säger tack det vill inte alltid ge med sig så hon bet mig. SJälvklart inte med mening eftersom det var jag som tryckte in min hand i hennes mun för att få bollen igen vilket resulterade i att jag fick ett ynke pytte sår på pekfingret som genast började blöda och gnällig som jag är så tyckte jag hemskt synd om mig själv där ett tag.

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0