En hel veckas längtande till för att se nästa avsnitt av Grey´s, känns jobbigt! Idag har jag vart i Alafors och gått el-ljusspåret där med Ella. Som vanligt hoppade min lilla gris överallt och grävde sönder en gammal stubbe och fick världens ryck och hoppade runt och sedan ner i en liten vattenhåla. Min fina lilla Ella!!
När vi kom hem däckade hon i sängen med en gång, BLÖT var hon också så hon fick lägga sig i sin säng tills hon torkat helt och hållet och JO jag torkade henne med en handduk men allt försvinner ju tyvärr inte. Sedan åt jag och kollade på tvn ett bra tag. När jag sedan kollade på klockan insåg jag att jag kanske borde städa lite innan det blev allt försent. Så sagt och gjort! Nu är det i alla fall fint på golvet här hemma, till och med skurat så nu är det bara lite disk kvar och dammande men det kan jag ta imorn.

Good night*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Zizzi och Dina

Hejsan!

Ja det växer såååå fort! Jag hinner knappt med ;-) De är ena rediga korvar nu och man kan ju inte annat än bli lite mallig, hehe.

Hoppas allt är bra med er. Stooooor Kramis från oss alla :-)

2009-10-08 @ 08:24:17
URL: http://www.zizziz.se
Postat av: Therese

Sv; Ja du, jag använder oftast korv eller köttbullar till att börja med. (De senaste gångerna har jag fått använda vanlig hundmat, men det är inte riktigt lika motiverande) Sen lägger jag ett vanligt spår med foderhögar lite här och var i spåret, för att få honom att stanna upp och "lugna" sig lite. De senaste spåren har varit som ett appellspår (3 sträckor och 2 vinklar) och det har funkat rätt bra, men jag ska ändå korta ner spårsträckan för Jonte spårar så jäkla snabbt och jag har knappt en chans att hänga med i det tempot när han är så stark.



Så nu har han även fått sin frukost i spåret, uppdelat på mindre foderhögar och sen resten i slutet där han ska lägga sig ner och lugnt äta sin mat. (Vilket han oftast inte vill då han hellre fortsätter att spåra. :S)

2009-10-08 @ 08:52:57
URL: http://www.tirren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0