Jag har inte skrivit på ett tag nu då jag som vanligt får mina små perioder då jag inte har någon som helst aning om vad ja ska skriva om. Visst har jag haft en mycket hemsk vecka, med psyk bryt på jobbet, höll på att krocka två gånger, vart till vårdcentralen för hostan som inte ville ge sig mm. En sak som gör mig glad och positiv är att det är "endast" tio veckor kvar nu tills våran ynke-pytt tittar ut, kanske till och med kommer innan eller efter det vet ju inte jag, men jag pratar i alla fall allvar med bebis inne i magen varje dag och säger att "du kommer INTE ut innan tolvslaget på nyårsafton eller innan dess, sen får du komma när du vill till och med 00.01 på nyårsafton för då är du inte född som en 09a". Vill inte ha en 09a för tycker "synd" om dem som är födda så sent på året (ursäkta alla som är födda sent på året inget illa menat mot er) men jag tänker ju på när barnet blir arton, får gå ut på krogen och skaffa körkort. H*n kommer att få vänta så länge på att få följa med och göra dessa grejer med sina kompisar.. självklart vill jag inte att mitt barn ska vara ute och dricka men ni fattar nog vart jag vill komma. Jag vet själv hur det var när jag fyllde arton, jag hade ingen att gå ut med pga att de som jag umgicks med de fyllde år efter sommaren och då var det inte lika kul att gå ut längre så jag fick ju vackert lov ta och vänta till sommarn därpå.

Men från det ena till det andra.. Igår fick jag ett ryck när jag tittade på barnvagnen och bestämde mig för att testa sätta på regnskyddet för att se hur det verkligen ska sitta. Men det blev fel gång på gång och Jonas fick försöka hjälpa mig men det blev i alla fall fel, så efter fem minuter struntade jag i det och satte mig vid datorn och Jonas la sig i sängen med den bärbara. Så satt jag och tittade på den och PLING sa det i huvudet på mig så tänkte ja nu kom ja på hur den ska sitta "om man drar den från suffletten och under barnvagnen då sitter den nog rätt", men ack så fel jag hade det slutade med att både jag och Jonas asgarvade åt den men så kom jag faktiskt på att den delen vi satt på suffletten den skulle ju vara mitt på vagnen så man fick det där söta lilla hålet man kan se in till bebisen och allting blev rätt efter en sådär femton minuter.

Ella har nu börjat trotsa oss ännu mer än vad hon brukar göra och ska lukta på precis allting! gnäller på morgonen och så gör hon fortfarande, men nu vet vi varför.. hennes sista löp för i år börjar ju om 1-3 veckor så antar att det är därför hon håller på som hon gör för annars brukar hon inte hålla på att trotsa så jätte mycket.


Nej nu ska ja laga lite mat till mig innan ja åker till jobbet..

Tjingeling*

~ KOMMENTARER ~
Postat av: Mina

God eftermiddag..Jag har en Canon eos 1000 d är jätte nöjd med den.Allt är bra med oss denna eftermiddag..trsit att det regnar..kram

2009-11-09 @ 13:58:26
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0