Ja nu är det snö här på backen ÄNTLIGEN woohoo. Tror det började att snöa medans jag och Ella låg och sov i soffan nu i eftermiddags. Jag har blivit så grymt mycket tröttare nu mot slutet och det är väl som det ska vara då antar jag. Kollade för ett par timmar sen vart närmsta förlossning ligger från Tandådalen i Sälen och det är i Falun 18.5 mil där ifrån! Men jo jag kommer att åka ändå för de som känner min älskling vet hur han kan köra (min lilla fartdåre) och så länge han är med så kvittar det vart jag föder någonstans, nu får vi bara hoppas att Ynke-pytt har vett nog att stanna kvar därinne tills vi kommer hem i alla fall.

Jag gick upp klockan nio idag för att åka in till Nödinge med Sannah men när ja ringde henne så sa hon att hon köper det hon skulle när det är mellandags rea. Jag åkte i alla fall iväg till veterinären först och köpte mat till Ella lämnade in vaccinationspapprena på katterna. Jag har ju glömt dem varje gång när jag åkt dit för ärenden, de ska bara fylla i att de har blivit vaccinerade men eftersom veterinären var upptagen så kommer de att skicka hem papprena till oss.
Träffade där en kvinna som bor i huset intill och hennes finska lapphund Kovo som fyllde ett år idag. När vi stod där och pratade så lyfter han på benet och kissar på en utav hyllorna. Som jag skrattade! Han hade tydligen gjort så en gång tidigare och båda gångerna så skulle han vaccineras.
Hur som helst så åkte jag vidare till bensinmacken och skulle tanka bilen full. Sätter i kortet som jag brukar och trycker på pump nr 5. Jag står där och frysen och undrar varför inte den vill tanka min bil, går sedan tillbaka till automaten och kollar där det står att jag tryckt i nr 6. Slänger mig in i bilen igen och svänger runt och ska tanka, då har redan automaten tagit bort det så jag får trycka om allting igen. Jonas undrade senare varför jag bara inte backade till pump nr 6 och det undrar jag också.
Gick sedan in på Shell och köpte kylarvätska och motorolja till Jonas bil. Tittar inte på flaskan mer än att det står 10.40 som Jonas sa att det skulle göra så jag betalar allt och hoppar in i bilen igen. (Tydligen köpte jag till diesel bil istället för en vanlig)

Efter det bar det av till Nödinge där det blev julklappsinköp till våra älskade djur. Fem stycken märgben för 23 kr, en pipleksak "Wubba" som vi kallar den (den enda pipleksak som inte gör henne helt dum i huvudet.) Köpte också kattsand och drog iväg till Ica och där hittade jag lite kattvitaminer och burkmat till katterna som de ska få i julklapp, blev också lite mat självklart. Ella fick sedan ett ben direkt när vi kom hem, ja Ella hon var med mig hela tiden.

När vi kom hem skrev jag upp allt vi köpt och köpte/bokade ett skipass till Jonas som han ska ha när vi är uppe i Sälen så nu är den färdig betalad och jag har 0 kronor kvar på kontot hehe.
Sannah hann och ringa innan jag ringde henne och så frågade hon om vi ville gå spåret med henne, Elvis, Andrea och Rocky och det ville vi ju självklart, men vi åkte inte förrän Jonas åkte till jobbet.
När vi kom dit drack de kaffe och jag mitt vatten, efter det gick vi spåret. Så himla skönt väder hundarna lekte och vi tvåbenta pratade, hade rätt ont i magen så jag var på efterkälken i stort sett hela tiden.
När vi kom tillbaka skjutsade jag Sannah till hennes mamma i Älvängen. Jag och Ella åkte hem och var helt slut så vi la oss i soffan och kollade på tvn där vi somnade och sov minst en timme, så jätte mysigt.

Ja jag måste ju bara berätta att mina älskade morföräldrar var här igår med. Jag vaknade ju klockan åtta men vid halv nio tiden frös jag så mycket och skulle bara in och hämta något i sovrummet och såg då Jonas ligga och sova där i den varma goa sängen i det varma sköna rummet så jag bara kröp ner lite bredvid honom och somnade. Vaknade av att mormor ringer hem hit vid tjugo i tio och frågar om de får komma på kaffe (de bor ju i Vilske-Kleva som ligger vid Falköping) Så klart gick det bra men jag var fortfarande trött så dum som jag är la jag mig igen och vaknade inte förrän tio i tolv. Jonas äldsta syster ringde ca. tio minuter efter det och sa att hon var på ingång eftersom jag lovat henne dagen innan att jag skulle skjutsa hennes ena dotter och hennes kompis till ett bowlingkalas. Tjejerna kom hit och de kollade på film och fikade lite, lilla Jossan hon hade inte ätit så hon fick korv och makaroner. När mormor och morfar kom hade de med sig ett fint pepparkakshjärta som morfar brukar göra till jul, vi fick också en brödkaka, två fläskkareér, glutenfria köttbullar och en burk med rån som de alltid brukar göra till jul. De var här i en och en halv timma sedan var de tvugna att åka iväg till Strömstad för de skulle hämta min moster.

Ne ni nu ska ja ta och lägga mig.
Natti natti *

~ KOMMENTARER ~

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0