Haylees säng har sänkts och blev samtidigt renbäddad..
Älskar hennes lilla hörna fastän jag hade velat ha lite annorlunda där ändå.. Fattas just nu pom poms.
Novalees säng bäddades rent också.
Så fruktansvärt mysigt att ligga i hennes säng och kika upp på dessa fina..
Haylee Baylee får hänga med mamma upp till gymmet och fortfarande inga sura miner *peppar, peppar*
Fick tummen ur och satte upp dessa efter att de bara legat i ett halvår och samlat damm..
I torsdags åkte jag och två väninnor med deras småttingar till Ikea och käkade frukost (de handlade lite också)
I bilen satt de tripp trapp trull men lilla trull kom inte med på bild mer än en liten del av hennes babyskydd.
Ida och Charlie
Charlie bäddades ner i Ikeas kundvagn och somnade en kort stund efteråt
Efter Novalee hämtats åkte vi bort till Vikaryds (nästan i Alingsås) och hämtade/köpte köttet jag beställt.
Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv och köra bil faktiskt, så fruktansvärt halt och bilen for åt alla håll kändes det som, nästa vinter blir det definitivt dubbdäck på bilen!!
Fick hem lite kläder förra veckan och denna bodyn var med. Gissade på att hon skulle passa väldigt bra i gult och det gjorde hon också, underbara fina Haylee ♥
 

~ KOMMENTARER ~
Postat av: 23årig fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Tack :) Menar du den tummen mössan?

Den scootern har vi alltid haft så sedan hon satt i den första gången när hon var ca 6 mån :)

kram

Svar: Japp den Tummen mössan var ju helt underbart söt :D
Okej, har tyckt att Haylee vart för liten för att vändas om men det är nog jag som inte vart redo riktigt :P Här hemma använder vi nu vår scooter men åker vi iväg någonstans använder vi city crossen :)

Kram
Martina Jonsson Persson

2013-02-23 @ 18:45:32
URL: http://lindaglansins.blogg.se
Postat av: 23årig fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Men hur gammal är hon? Kiara är ju 10 månader :)

Hoppas er lördag blir kanon. kram

Svar: Hon blir 9 månader den 11 mars så ja hehe 8 ½ månad.. Får kolla i böckerna från när Novalee var liten och se när hon började åla. Kröp gjorde hon vid 9-10 månader vet jag men hon kunde vända sig om, Haylee vill ju inte ens :/ (vet inte om hon tycker det är otäckt eller så)
Hoppas er helg har vart super och önskar er en trevlig vecka :) Kram
Martina Jonsson Persson

2013-02-23 @ 18:46:40
URL: http://lindaglansins.blogg.se
Postat av: Zandra

Svar;

Först och främst- Förlåt för att jag inte svarade sist du ringde <3 Jag var upptagen precis när du ringde, och sedan glömde jag höra av mig senare på kvällen :( <3

Jag går inte i kyrkan :p Men på måndagar har vi alltid tjejkväll, och då är det tjejer från kyrkan där, och dem tyckte väl att jag skulle ha en bibel ;p

Vi tänkte ju ta reda på om det var en liten tjej eller kille där inne.. Men väl på ultraljudet ligger den lill* som en groda (precis som sin mamma gjorde ;D Haha), och vägrar visa vad h*n hade mellan benen!! ;p Barnmorskan bara- Nej nu ger jag upp, det är en väldigt hemlighetsfull liten person ni har där inne! ;)
SUCK, haha <3 Såå, det får helt enkelt bli en överraskning ;) Pusss

Svar: Hehe okej :P
Ja men den överraskningen finns det inget som slår! Väl värd att vänta på :D Fast skulle vi få en till någon gång (Jonas vill inte ha fler) så vill ja kolla va de blir för nåt :)
När blev bebisen beräknad till att komma förresten? :D
Martina Jonsson Persson

2013-02-23 @ 22:00:55
URL: http://zandrasnyadagbok.blogg.se
Postat av: Zandra S

Svar:
Jag vet att det är jätteolika, jag och Felicia var absolut inte lika stora vid samma ålder tex. Men det gör inte så mycket, eftersom vi nu har en vinter-overall i storlek 60-68, en vinter-overall i storlek 74 och en vinter-overall i storlek 80. Så då får man ju bara se vilken av dem som passar sen :) Har ju ändå inte betalat något för dem, så känns som det kvittar då^^ Men tack för tipset ändå, för är ju inte alltid man vet sånna saker när man inte har några barn själv ännu :) <3

Dock är jag lite osäker på vad jag ska köpa för storlek till allra första tiden! För endel bebisar har ju storlek 50 när dem föds, och andra kommer inte ens i det utan måste ha 56! Känns så onödigt att köpa storlek 50 om h*n kanske inte ens kan ha det! :/ Hur gjorde ni och vilken storlek drog dina barn när dem kom ut? :) Puss

Svar: hehe bra att du redan visste de ^^
Till Novalee köpte vi strl 56 i "startkit" men hon kunde ha 50. Haylee drog 50 när hon föddes och hoppade i stort sett över 56.. Men sen är de ju olika också, för min del tycker jag att H&Ms kläder är större än vad Lindex kläder är. Sen spydde Novalee rätt så mkt också så det gick åt massor av kläder medan Haylee knappt spydde någonting så henne kunde man använda samma kläder i typ 2-3 dagar i rad.

Köp lite med 50 iaf. Mina barn har ju inte vart jätte "små" heller 53 cm & 3890 g resp. 51 cm & 4070 g :P
Martina Jonsson Persson

2013-02-25 @ 00:39:27
URL: http://zandrasnyadagbok.blogg.se
Postat av: Zandra S

Svar: Först var jag beräknad 5 juli. Men sen när vi var på ultraljudet blev jag förflyttad till 19 juli! :p

Svar: Du kommer säkert få för tidigt ändå ;) Men härligt med sommar bebis ^^
Martina Jonsson Persson

2013-02-25 @ 21:17:48
URL: http://zandrasnyadagbok.blogg.se
Postat av: 23årig fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Hehe, hur stor är din lille? Kiara är ju väldigt liten för o vara 10 månader :p

kram

Svar: Vet inte hur stor Novalee var riktigt i den månaden men Haylee är större än henne iaf.. Sist vi va hos BVC (2-3 veckor sedan) vägde Haylee 9,3 kg och va 71 lång :-P hon drar 74/80 i klädstrl nu och jag vet att det gjorde Novalee när hon var ett år (hade 74 i strl alltså) Kram :-)
Martina Jonsson Persson

2013-02-26 @ 23:17:02
URL: http://lindaglansins.blogg.se
Postat av: Kristina

Oj, vad fint "nät" du har ovanför spjälsängen! Ser så sött ut. Sådant skulle jag velat haft till min dotters säng när hon var liten! Perfekt att ha till sommaren så inte myggen slipper in! :)

Svar: Tack så mycket! :D Det passar fortfarande stora sängar med ;) så än är det inte försent, fast din dotter kanske inte vill ha det? ^^
Martina Jonsson Persson

2014-01-31 @ 22:51:26
URL: http://jagskabara.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0