Förra veckan var Novalee på dagis alldeles ensam under två dagar men andra dagen ringde dem från dagis och sa att jag fick komma och hämta henne eftersom hon var så ledsen och gnällig. Jag tog med mig Ella båda dagarna då jag hämtade henne och vi var ute i två timmar och gick. Köpte godis till Ella och hon gick såklart hur bra som helst, MEN hon förvånade sin matte måste jag säga.. Hon struntade i stort sett alla andra hundar som gick förbi, det brukar hon ju inte göra, har ju fått trycka ner henne många gånger för att hon inte ska hoppa emot den andra hunden, men så dessa gånger och alla andra gånger nu så här efteråt har hon inte gjort någonting (visst har hon tittat på dem men inget mer) min duktiga tjej börjar bli stor nu ju! Jag behöver inte ens halti-grimman till henne längre när jag är ute med både henne och vagnen! Jag är ÖVERLYCKLIG + att grannen i huset snett emot oss visade en bra väg där man kan gå en prommis med Ella och ha henne lös! Har haft med mig både boll och godis till henne när vi gått där så nu när hon har vart utan koppel så har hon knappt velat springa iväg. Min duktiga älskade pellis.

Jag har dragit på mig värsting förkyldningen med, är visserligen på bättringsvägen nu men har ALDRIG varit så här förkyld (inte vad jag kan minnas i alla fall.) Jag tappade både lukt och smaksinnet, näsan har vart super täppt och jag har knappt kunnat andas även om jag haft nässpray, har dessutom velat sova hela dagarna men det går ju inte så bra. Igår fick jag så fruktansvärt ont i huvudet och bihålorna så jag ringde kungälvs sjukhus och de tipsade om ett par olika sorters nässprayer och ett par tabletter. Åkte iväg och köpte Sinovas tabletter som nästan verkade på en gång, suuuper skönt att slippa trycket i bihålorna!
Novalee har vart lite små gnällig och väldigt snorig och jag tror mestadels att det beror på hörntänder som kommer fram nu.
Jonas blev rätt förkyld han också men gick ändå till jobbet, fast idag kom han hem efter frukosten och mådde jätte illa och hade ont i magen så han har sovit i stort sett hela dagen. Min stackars stora älskling. Hoppas att han mår bättre snart i alla fall och hoppas på att han inte har någon maginfluensa eller så för jag vill upp till Falköping i helgen för att träffa min morfar (ja och så självklart resten av familjen också.)

Imorgon står det mycket på schemat.. Först och främst ska jag till MVC, sedan till Skepplanda för att hämta en "Sack´n Seat Babystol" som jag vann på tradera igår och senare under kvällen är vi bjudna på kalas, dock kan jag inte gå, då jag har fotokurs den tiden så fullt upp hela dagen.

Snart är det Desperate Housewives så vi avrundar här för idag..
Kram*


~ KOMMENTARER ~
Postat av: Maria

Har du tid till mig också isåfall?? Puss å kram saknar dig

2011-03-22 @ 21:43:02
URL: http://miiia87.webblogg.se/
Postat av: Amy-23 & 3 barnsmamma!

ja det är loppis här en gång i halvåret ca... får säga till dig nästa gång hihi.. Vad kul att höra att Elias är lik mig, hör alltid att alla ser ut som David :).

2011-03-22 @ 22:03:48
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: emma

Oh vad roligt med dagis. De kommer säkert gå bra senare när hon lärt känna fröknarna lite mer:)



Vad skönt de med hunden, roligt att hon blivit så duktig:)



Du får ta och komma in på msn nån dag! Har du min nya msn?! [email protected]? Så fall kan du adda mig:)



Jo , ja kikar ofta på tradera, man kan fynda fina saker där.

kram

2011-03-23 @ 14:04:57
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: emma

Fast Novalee kanske får mkt av sin släkt:P?

2011-03-23 @ 14:46:07
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0